Вхід | Реєстрація
  • Сторінка 2 з 2
  • «
  • 1
  • 2
Форум » Ліцеїсту » Домашнє завдання » Інформатика (2 курс)
Інформатика (2 курс)
auto_ptrДата: Четвер, 03.03.2011, 22:23 | Повідомлення # 16
Сержант
Група: Користувачі
Повідомлень: 28
Статус: Offline
« »
Quote

Що ж, може хоч Ваше завдання зацікавить наших ліцеїстів, а то на сформульовані вище - ніякої реакції

Ми на парах з інформатики переважно рубались в зоряні війни, попри всі намагання С. М. щось з цим вдіяти. Золоті були часи.

Мотивувати людей треба прикладним аспектом. Самі по собі масиви - штука нудна, іменована область пам"яті певної довжини, і все. Кому вони цікаві? А якщо почати з іншого боку - наприклад, з питань оцифровки звуку, чудовий приклад використання одновимірного масиву для зберігання вашої улюбленої пісні. Там всі оці задачі про максимальний елемент, цикли і т.д. раптом набувають цілком практичного сенсу, люди бачать зв"язок інформатики і повсякденного ліцейного життя. Коли там вчать коливання і хвилі, часом не другий курс? Саме час розповісти народу про аналогові і цифрові сигнали, дискретизацію, квантування, шуми оцифрування, похибки і т. д. Під це можна легко вичитати всю програму по інформатиці, і це буде мати сенс.

Покажіть людям, що за інформатикою стоїть величезна індустрія, яка застосовує ці речі. Розкажіть їм, як LISP полетів в космос на супутнику НАСА, і чому не полетів паскаль. Розкажіть їм, що сучасна відеокарта не лише для ігор, але і для обчислень (GPGPU) - на ній, наприклад, можна зламати деякі шифри, які до цього вважались незламними в домашніх умовах. На відеокартах можна сортувати масиви, це називається "сортуючі мережі", і швидкість такого сортування неймовірна. Поясніть їм на пальцях, що таке computational complexity, і чому на деякі питання інформатики люди ніколи не отримають відповідей, незалежно від потужностей майбутніх комп"ютерів (NP-complete problems). Розкажіть їм про AI winter, як люди намагались створити штучний інтелект ще в 70-х роках 20 ст, і чому ця галузь була визнана малоперспективною, а відповідні проекти закриті. Намалюйте їм схему типового компілятора, розкажіть, як програма на Паскалі стає машинним кодом, що таке парсер, синтаксичний і семантичний аналіз, паралелізм і збірка сміття, і чому паскаль є помилковим вибором для сучасного курсу інформатики.

Після такої ввідної лекції вам не буде проходу в ліцеї, і народ вчитиме інформатику як скажений, тому що це _круто_, це sexy thing, яка робить вас причетними до найпередовішої сучасності. Не треба писати складні формули чи запускати Паскаль - все вищесказане можна розповісти в загальних рисах, просто з листком паперу і олівцем. Ніяких інтегралів.

На прощання ще одна задачка для допитливих, якраз біологію зачіпає. Припустимо, що є певна характеристика - нехай це буде колір очей, про яку не можна сказати точно, чи вона буде в вашої дитини така ж, як у вас, чи ні. Припустимо, що зі ста середньостатистичних дітей сорок мають такий колір очей, як їхня мати. Десять відсотків дітей не матимуть нащадків, 50 відсотків матимуть в сім"ї одну дитину, десять - двох дітей, двадцять - шістьох і ще десять відсотків - сімох дітей в своїй сім"ї. Нехай на початку було сто жінок і сто чоловіків, які утворили сто сімей, народивши дітей згідно даної пропорції. Всі ці діти переженились між собою, знову народивши дітей в даній пропорції. Таким чином, ми розглядаємо покоління за поколінням. Напишіть програму, яка з"ясує мінімальну кількість чорнооких жінок в першому поколінні (серед тих ста), при якій в 42-му поколінні точно знайдеться троє чорноооких дітей. Для зручності вважайте, що при непарній кількості дітей в певному поколінні, одна дитина проживе життя самотнього філософа, тобто без сім"ї і без дітей.

Успіхів вам. Розв"язки двох моїх задач висилайте мені в ПМ, я час від часу буду перевіряти (нечасто).

 
ДвоякДата: Неділя, 06.03.2011, 18:49 | Повідомлення # 17
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 17
Статус: Offline
« »
Quote (auto_ptr)
Ми на парах з інформатики переважно рубались в зоряні війни, попри всі намагання С. М. щось з цим вдіяти.

Звичайно, коли на парі є можливість пограти Counter Strike чи Quake, то потрібно мати талант Ціцерона, щоб зацікавити програмуванням.

Так, питання мотивації дуже актуальне. Бо з свого не дуже великого досвіду викладання бачу, що ті, хто планує повязати своє майбутнє з сферою інформаційних технологій, мотивуються дуже простими речами і "копають" глибше ab , але більшості в цьому навряд чи допоможе схема компілятора ah . Хоча, може варто спробувати... Мені здається, що було б цікаво, якби ті випускники ліцею, які працюють в цій сфері, десь зайшли до нас і поспілкувались з сучасними ліцеїстами.

 
auto_ptrДата: Неділя, 06.03.2011, 23:51 | Повідомлення # 18
Сержант
Група: Користувачі
Повідомлень: 28
Статус: Offline
« »
Тут проблема в тому, що кожен такий колишній ліцеїст, який зараз в цій сфері працює, хвалитиме свій власний вибір, і може скривити юним умам світогляд в цьому плані.

Я знаю одного франківського кадра, який працює в SoftServe і може прочитати нехилу вступну лекцію в сучасне ІТ та Computer Science, але він тягнутиме ковдру в бік такої мови, як Common Lisp. Хоч він і розкаже вам майже все те, що я в попередньому пості перечислив, але паскаль при цьому розкритикує напевно. Ну і я не зовсім впевнений, що ліцеїсти його зрозуміють - такі обговорення передбачають також і обізнаність слухача з галуззю, в загальних рисах.

Сам я вже не маю часу на такі експерименти, але його можу попросити - він товариш нежонатий, часу вільного має більше за мене. Доречно ще б було взнати, чи хочуть цього самі ліцеїсти, і чи їх прийде хоч п"ятеро, бо щось по форуму бачу, що інформатика не збирає аншлаги.

 
andr24Дата: Середа, 09.03.2011, 15:41 | Повідомлення # 19
Лейтенант
Група: Користувачі
Повідомлень: 63
Статус: Offline
« »
У мене це посилання не працює :

Тут задачі слабонькі тому на конкурс іде задача оця http://ftl.org.ua/forum/18-108-1.
Деталі там же
Як у ВАС ?

Дає повідомлення
Невозможно найти ресурс

 
FermAДата: Середа, 09.03.2011, 15:47 | Повідомлення # 20
Полковник
Група: Адміністратори
Повідомлень: 304
Статус: Offline
« »
крапочку в кінці видали
 
Форум » Ліцеїсту » Домашнє завдання » Інформатика (2 курс)
  • Сторінка 2 з 2
  • «
  • 1
  • 2
Пошук:
Використання матеріалів дозволяється при посиланні на ftl.org.ua
© FermA 2008 - 2024